1e dagen Keniaaaa - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nicky Zwart - WaarBenJij.nu 1e dagen Keniaaaa - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nicky Zwart - WaarBenJij.nu

1e dagen Keniaaaa

Blijf op de hoogte en volg Nicky

03 Mei 2014 | Kenia, Kisumu

01-05-2014
De dag was gekomen dat wij met een groep van 7 studenten op reis gaan voor een buitenlandse stage in Kenia. Dit was gepland op 01 mei 2014, we hadden met zijn allen verzameld op Schiphol en hierna heb ik afscheid genomen van mijn familie en lieve vriend. Dit was heel even moeilijk maar hierna ook snel weer voorbij omdat er een super tijd tegemoet komt. Eenmaal door de douane konden we wachten tot de deur open ging om naar het vliegtuig te gaan. Ongeveer een 20 minuten later konden we het vliegtuig in stappen. Het is voor mij ongeveer 10 jaar geleden dat ik voor het laatst gevlogen had dus was het even spannend, ook dit was zo weer voorbij, de vlucht duurde lang maar we waren veilig geland op het vliegveld van Nairobi. In het vliegtuig zat ik naast Iris en een man die naast ons zat, hier hebben wij erg mee gelachen, waarom weten we zelf ook niet maar we hadden op een gegeven moment de slappe lach en kwamen hier bijna niet meer uit. De man begreep ons niet en andersom ook niet maar toch lachte hij mee. We hebben het tijdens de vlucht in ieder geval goed naar ons zin gehad. In Nairobi landde wij ongeveer om 20:20. Van het vliegtuig zijn we overgestapt op een bus die ons naar de ruimte bracht waar ik mijn visum kon aanvragen en mijn koffers kon pakken. Nadat ik beide koffers had ben ik geld om gaan wisselen van euro’s naar keniaanse chilling. We hebben de hele vlucht nog geen bereik gehad en het thuisfront wist dus ook nog niks, ik heb een berichtje gestuurd en hierna gelijk een keniaans kaartje gehaald voor mijn telefoon, ook wat water gekocht om wat te drinken voor in het appartement.
Toen iedereen allemaal gesetteld was zijn we richting de taxi gelopen, hier kwam gelijk het keniaanse naar boven, een paar mannen liepen met ons mee en waren zo vriendelijk om onze koffers bovenop het busje te leggen waar wij mee reden. Dit was zo geregeld, maar toen alle koffers erop stonden vroegen ze om geld voor het werk wat ze hebben verricht. De mevrouw die ons vervoerde probeerden nog te onderhandelen door te vertellen dat wij allemaal studenten waren, maar we hebben ze toch maar iets gegeven voor de moeite. Hierna zijn we het busje ingestapt en zijn we naar het Shalom house gebracht waar wij 2 nachten zouden overnachten. Onze koffers naar boven gebracht en een tijd afgesproken voor het ontbijt de volgende ochtend. Eenmaal boven heb ik mijn benodigde spullen gepakt en ben hierna snel gaan slapen samen met de meiden waar ik mee ben.

02-05-2014
De volgende morgen weer vroeg uit bed, de wekker ging om 07:15 keniaanse tijd, hier is het namelijk een uur later dan in Nederland. Ik heb me aangekleed en klaargemaakt voor het ontbijt wat we om 08:00 zouden gaan doen. Voor het ontbijt konden we kiezen voor eieren die of gekookt waren of gehutseld, ook nog een keuze uit wat toast. Ik ben voor het 2e gegaan, dit smaakte best goed. Eenmaal klaar met het ontbijt ben ik mijn spullen gaan halen om me klaar te maken voor een leuk dagje weg in Nairobi. Om 09:00 moesten we weer beneden staan dan gingen we met de taxi naar de olifanten toe, dit was een hele leuke ervaring! En heb ook aardig wat foto’s gemaakt. Toen we met zijn allen hadden besloten dat we het gezien hadden zijn we weer doorgegaan naar een restaurantje om te lunchen, hier was het eten heerlijk, heb zelf voor een soort tosti gekozen. Na een kleine 3 kwartier uit te hebben gebuikt met zijn allen zijn we weer doorgegaan naar de Giraffen, ook dit was een leuke ervaring, ik heb ze snoepjes gegeven en ook een snoepje tussen mijn tanden gedaan zodat de giraffe hem zo kon pakken, dit was best raar maar toch ook weer super leuk, hahah. Na een korte uitleg van een van de verzorgers van de giraffen zijn we naar het winkelcentrum in Nairobi gegaan, hier werd iedereen die binnen wilden gefouilleerd vanwege de eerdere aanslagen daar. We hebben wat eten en drinken gehaald voor de volgende dag, we gaan morgen om 05:30 al rijden naar waar ik met de 2 andere meiden ga stage lopen, naar Kisumu. Terug in het appartement heb ik me eigen even opgefrist en heel even geprobeerd om te slapen maar dit is niet meer gelukt. Vanavond zijn we lekker gaan eten bij het restaurant van het Shalom house, hier hebben we nog lekker gegeten dit was pizza. We hebben nog even nagekletst en zijn daarna weer terug naar het appartement gegaan, hier hebben we onze koffers opnieuw een beetje ingedeeld en zijn we op tijd gaan slapen, de volgende ochtend zou onze wekker weer om 04:30 gaan om ons klaar te maken op de rit naar Kisumu.
Ga zo snel mogelijk weer een nieuw verslag te schrijven en te posten (proberen)!
Groeten uit het mooie Kenia!

  • 03 Mei 2014 - 22:23

    Jeannet Duijvestijn:

    Leuk je verslag.

  • 03 Mei 2014 - 23:04

    Ingrid:

    heel leuk om te lezen hoor Nicky!

  • 03 Mei 2014 - 23:47

    Anita:

    Een heel mooi verslag meis, super om te lezen! Dikke kus xx

  • 03 Mei 2014 - 23:58

    Teun Van Der Zwart:

    Tjonge wat herkenbaar allemaal, ik bedoel dan mijn tripjes naar de Amerika toen ik 16 was voor de eerste keer daar naartoe. So i know that feeling. Ik kijk weer uit naar je volgende verslag Have. Fun

  • 04 Mei 2014 - 08:49

    Pascalla:

    Spannend.... We houden je verslag in de gaten!! Scc6 meis!

  • 04 Mei 2014 - 09:09

    Opa En Oma:

    dit waren twee heel drukke dagen je hebt al veel gezien en meegemaakt nog een goede reis naar je stage adres en tot je volgende bericht xxx ;-)

  • 04 Mei 2014 - 09:46

    Linda De Jong:

    Hoi Nicky
    Je hebt al veel beleefd, wat leuk allemaal! Het is heel leuk om je verslag te lezen. Ik zie al uit naar je volgend verslag. Heel veel plezier in kisumu. Groetjes Linda

  • 04 Mei 2014 - 09:49

    Camelia En Sjaak:

    het is nu al een mooi verhaal geweldig nu al we houden je blog bij dikke kussssss

  • 04 Mei 2014 - 13:33

    Martine :

    2 drukke dagen maar al wel veel gezien en gedaan kijk uit naar je nieuwe verslag.

  • 04 Mei 2014 - 19:00

    Saskia:

    Hoi nicky,
    leuk om ook jouw verslag te lezen. Zo blijven wij nog beter op de hoogte van wat jullie allemaal meemaken. Groetjes uit hoeven.

  • 04 Mei 2014 - 23:35

    Sascha:

    Hee Nicky, veel plezier in Kenia maar weet zeker dat dat helemaalgoed komt! Ik ga inidegeval alle reisverslagen van je lezen!

    Xx

  • 05 Mei 2014 - 17:04

    Tante Joke:

    Hoi Nicky. Wat leuk om dit verslag te lezen, ik zie het al helemaal voor me, jij met de giraffe zoenen,,,,hahaha...geniet ervan en veel succes op je stageplaats. XXXX

  • 06 Mei 2014 - 08:16

    Petra:

    Hee lieve Nicky,
    Wat leuk om te lezen en zo op de hoogte te blijven hoe het met je gaat. Kijk uit naar de verslagen over je stage. Heeeeeeeel veel liefs en knuffels uit de polder xxx
    De Schijfjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicky

Hallo, Ik ben Nicky, ik ben 19 jaar oud en volg de opleiding verpleegkunde in Roosendaal op het Kellebeek College. Toen ik hoorde van de kans over dat je kan kiezen om naar het buitenland te gaan voor stage vond ik het gelijk een super idee! Vanaf het 1e leerjaar wilde ik al naar Kenia toe om stage lopen. Nu ga ik 1 mei naar Kenia toe voor 3 maanden om daar stage te gaan lopen in een ziekenhuis in Kisumu en in een weeshuis in Rangala. Hier kunnen jullie mijn avonturen bijhouden.

Actief sinds 08 April 2014
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 23344

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 30 Juli 2014

Kenia

Landen bezocht: