Rangala it is! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nicky Zwart - WaarBenJij.nu Rangala it is! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nicky Zwart - WaarBenJij.nu

Rangala it is!

Blijf op de hoogte en volg Nicky

05 Juli 2014 | Kenia, Kisumu

Jamboo iedereen!
Nu weer een nieuw verslag over de afgelopen 2 weken in Rangala wat ons tot nu toe goed is bevallen! We hebben het er erg naar ons zin en genieten nog elke dag dat we in Kenya zijn! De weken zijn snel voorbij gegaan en er is dus weer een weekend aangebroken dat we in Kisumu verblijven, dus weer tijd voor een nieuw verslag! Enjoy!

21-06-2014:
Vandaag weer lekker uit kunnen slapen. Afgesproken om samen met Iris en Lauri te gaan lunchen bij Java voor het vertrek naar Rangala. Dit was heerlijk! We hebben een lekker rustig dagje gehad en buiten gezeten. ’s Avonds zijn we zonder Mark en Dominique bij Tamiez gaan eten, hun bleven thuis eten. Na het eten bij Tamiez kreeg ik het een beetje benauwd en last van hartkloppingen. Ik ben wel meegegaan naar de Rooftop maar heb op de bank gezeten en voetbal gekeken samen met Lauri, Mark, Max en af en toe kwam de rest ook langs. Vond het wel leuk want Ghana moest voetballen tegen Duitsland en er zaten ook duitsers voetbal te kijken. Iris kwam naar mij toe en samen met Lauri gingen we op een bankje zitten buiten. Dat vond ik wel even lekker maar het zakte nog niet echt. Do en ik hebben ook nog even gepraat en ik kon naar huis wanneer ik wilde. Maar ik wilde nog niet naar huis dus bleef nog even buiten zitten, toch rond een uur of half 1 vertelde ik tegen Max, die was gekomen, dat ik toch wel naar huis wilde en Michelle kwam daarna ook die heeft de taxi gebeld.
We zijn naar huis gegaan en ben gelijk in bed gegaan, alleen toen werd het nog erger, dus heb ik Iris op de hoogte gebracht en die kwam mijn kamer binnen lopen. Ze vroeg of ze Do moest bellen maar dat wilde ik eerst niet maar toen heeft ze het toch maar gedaan. Ze zijn gekomen en ze vertrouwde het niet dus zijn we om 01:30 ’s nachts naar het ziekenhuis gegaan. Ze hebben allerlei controles gedaan maar nergens kwam iets uit dus rond 3 uur konden we weer naar huis. Weer lekker mijn bed ingedoken en afwachten hoe het morgen zou zijn..

22-06-2014:
Vanmorgen na een paar uurtjes geslapen te hebben toch maar uit bed, want de koffers moesten ingepakt worden omdat we vandaag vertrekken naar Rangala. Het was nog steeds niet gezakt. Ik ben wel gewoon meegegaan naar Rangala want het maakt niet uit of ik nu in Kisumu zou blijven of naar Rangala zou gaan. We zijn rond half 1 weggegaan, hebben van de leuke groep afscheid genomen voor de komende week en zijn met de tuk tuk naar de vertrekplaats gegaan. We zijn toen de bus ingestapt en naar Rangala gereden, eindelijk na een reis van ongeveer 1.5 uur zijn we aangekomen. We kregen gelukkig hulp met onze koffers want die konden mooi achterop de piki piki die daar stonden (dit zijn gewoon motoren, maar hier piki piki’s). Hadden wij het even makkelijk we hebben zonder koffers kunnen lopen naar ons verblijf. In het huisje hebben we eerst schoongemaakt en daarna hebben we onze koffers allemaal uitgeladen en ons gesetteld in onze kamer. We hebben deze avond voor een makkelijke maaltijd gekozen, namelijk hamburgers met een salade, waar ik alleen een halve hamburger van op had, meer kreeg ik niet naar binnen want het was nog steeds aanwezig. ’s Avonds hebben Iris en ik helemaal in een deuk gelegen om onze loopneuzen, je had er bij moeten zijn hahah. We hebben nog even gekaart samen met Dominique en zijn toen gaan slapen. Kijken wat de volgende ochtend zou brengen.

23-06-2014:
Vandaag een beetje uitgeslapen en mijn gemak gehouden, het was nog steeds niet weg en heb samen met Dominique mijn dag doorgebracht in het huisje. In de middag heeft ze zich vermaakt op mijn laptop met een leuk spelletje en ik heb op de bank gehangen af en toe met een tijdschriftje. Ik had mijn laptop toch niet nodig! Vandaag dus ook niet naar stage geweest want dat ging niet. Lauri en ik hebben gekookt, pasta stroganoff met worstjes erdoorheen. Ook hier heb ik niet veel van op. Nederland moest vandaag voetballen hier om 19:00 dus hebben wij gelukkig een oplossing gevonden, in plaats van op de radio te moeten luisteren hebben we in het Babyhome voetbal gekeken, ook al zagen we de bal soms niet hebben we het toch kunnen zien. Gelukkig weten we wel dat ze gewonnen hebben! Deze avond tijdens de voetbal ging het nog minder. We zijn naar het ziekenhuisje hier gegaan en hebben mijn bloeddruk gemeten, deze was nog steeds aan de hoge kant. Dus wilde ze me al over 2 uur terugzien en als die dan nog zo hoog was zouden ze me iets geven. Maar Do en ik dachten daar heel anders over, wij gingen morgen ochtend terug naar Kisumu om de arts te zien die gespecialiseerd is in blanken. We zijn terug naar het huisje gelopen en kort daarna gaan slapen.

24-06-2014:
Do en ik zijn vandaag met een rot rit van de Acacia teruggereden naar Kisumu, nee achterin zo’n bus zitten is echt niks! Eindelijk weer aangekomen in Kisumu zijn we met een tuk tuk naar het ziekenhuis gegaan en naar de arts gegaan. Ze hebben eerst mijn bloeddruk weer opgemeten en gewogen. Mijn bloeddruk was nog hoger en was 3 á 4 kilo afgevallen sinds zaterdag.. Hierna hebben we een tijdje moeten wachten tot we aan de beurt waren. Eenmaal aan de beurt heeft hij mijn hartslag gehoord en ook de extra slagen die ik had. Ook opnieuw mijn bloeddruk gemeten. Hij vertelde dat het niks is om zorgen over te maken en dat ik over moet stappen op andere malaria tabletten, ook heb ik medicijnen meegekregen om mijn bloeddruk te laten zakken. Ze hebben ook geprikt op mijn schildklier of die goed werkten. We hebben super lang eerst op de uitslag moeten wachten en eindelijk om half 3 ongeveer kwam de arts terug en die vroeg of wij al iets gehoord hadden maar dit was niet dus zijn we naar het lab gelopen en daar vertelde ze ons dat ze iets niet hadden waardoor ze het ook niet konden onderzoeken.. lekker dan. Het zou nog zo’n 2 á 3 uur kunnen duren dus zijn we naar huis gegaan en zouden morgen terugkomen. Er was geen andere oplossing dan in Kisumu een nachtje te blijven omdat we morgen toch nog een keer terug moeten, dus hebben we in panda’s overnacht. De medicijnen die ik heb gekregen werkten wel, alleen na 5 uur ongeveer kwam het alweer een beetje terug. Maar best op tijd naar bed gegaan en kijken hoe het morgen gaat.

25-06-2014:
Vandaag rond half 10 ongeveer opgestaan en klaargemaakt met de spullen die ik mee had genomen voor het geval dat (waar ik erg blij mee was). Heb mijn welbekende crackertjes voor de helft gegeten en zijn rond half 11 terug naar het ziekenhuis gegaan voor de uitslag. Do is weer meegegaan en aangekomen bij de wachtkamer van de arts moesten we eerst terug naar het lab lopen om de uitslag op te halen, deze kregen we aardig snel dus zijn weer terug gelopen en hebben 1 uur gewacht voordat we aan de beurt waren. De uitslag was goed maar moet zaterdag nog wel een keer terug komen voor een extra controle. Ook moet ik die avond alcohol vrij doorkomen om te controleren hoe dat gaat. Na niet eens 2 minuten daar binnen te hebben gezeten zijn we terug gereden naar Panda’s en Mies en ik zijn iets na half 1 weggegaan met de tuk tuk naar de plaats waar de acacia weer zou vertrekken, daar aangekomen konden we gelijk instappen en zaten eerst bijna helemaal achteraan, maar wij hebben het weer goed gefikst door de man die ons de kaartjes gaf lief aan te kijken, toen mochten we bij de deur van de bus gaan zitten waar hun eigenlijk meestal zitten, dit was een heerlijke plek. Terug in Rangala hebben we eerst nog rustig op de bank gezeten en zijn toen naar Ugunja gegaan voor wat fruit en groenten te halen. Heerlijk met een Matatu die eerst best vol zat en op de terugweg met een Matatu waar helemaal niemand in zat en wij dus mooi 20 minuten moesten wachten voor we weg konden gaan rijden omdat het busje toen iets voller zat. Wij hebben wel mooie plaatsen voorin het busje! Ik ben thuis gaan douchen en het eten werd klaargemaakt. Vanavond was het rijst met tomaat, ananas en chapatti (home made by Lauri). Smaakte niet verkeerd maar omdat ik dus nog steeds geen honger heb, heb ik weer niet alles opgegeten. ’s Avonds hebben we het rustig gehouden, heeft Michelle een gezond portie fruit voor ons allemaal gemaakt en hebben we gezellig Geer & Goor gekeken. Hierna toch maar naar bed want het was alweer 10 uur.

26-06-2014:
Vanmorgen ging het nog steeds niet echt super goed dus heb besloten om vandaag maar jammer genoeg weer thuis te blijven. Wilde tussendoor nog een film kijken maar die stopte op een kwart want toen sloeg hij vast dus dat werd hem niet. Maar niet veel later kwam Lauri aan en die heeft mij een boterham laten eten met nog een banaan er achterop. Toen Lauri weer naar stage ging zijn Michelle en ik de film: Step up revolution, gaan kijken en na de film kwamen de meiden weer terug van stage. Een hele rustige dag vandaag maar wel een goede want tegen de middag is het al weer beter gegaan, nu maar hopen dat het zo blijft. Vanavond staat: gebakken aardappeltjes met een salade en worstjes op het menu. Het smaakte wel goed alleen heb weer niet veel gegeten. Ik heb op mijn laptop muziek aan gezet die Max aan ons heeft gegeven maar deze muziek zitten videoclips bij, deze ben ik gaan kijken en Michelle en ik hebben er een paar gekeken en we vonden de clip van ‘’Lazy body’’ toch wel een van de leukste! We hebben nog een kaartspelletje gedaan en zijn later rond 11 uur geloof ik maar gaan slapen. Morgen weer terug naar Kisumu!

27-06-2014:
Vanmorgen heeft iedereen uitgeslapen en hebben onze spullen gepakt om naar Kisumu te gaan, men wat was mijn tas zwaar, maargoed al onze spullen meegesjouwd naar de weg waar de bus kwam en hier hebben we gewacht. Na eventjes wachten kwam die toch aanrijden en zijn we ingestapt, zeeeeer jammer genoeg waren er nog 2 plekken helemaal achterin vrij en ik en Anna waren dus als eerste de bus ingestapt, wij hadden de plekken dus achterin de bus… Wat een rit was dit. De buschauffeur reed wel beter dan die andere op dinsdag maar toch is het niet mijn favoriete plek! Eindelijk na 1.5 uur rijden zijn we weer aangekomen in Kisumu. Met een tuk tuk zijn we naar de compound gereden en hebben ons gesetteld in onze kamer waar we met z’n 3en verbleven. Lauri en ik zijn nog even langs do en mies gegaan en zijn daarna boodschappen gaan doen. Omdat het nog niet super ging wilde ik thuis eten in plaats van uit eten en de meiden vonden het ook niet erg om thuis te blijven eten. Na de boodschappen zijn Lauri en ik nog langs de fruitmarkt gegaan en hebben daar nog wat spullen gehaald. We wilden ook onze slippers ophalen die al 3 weken in de maak waren maar ze waren nog steeds niet klaar, over een half uur zei die man. Nou mooi niet dat wij daarop gaan wachten, dan morgen maar weer terug.. Terug in het huisje ben ik even gaan liggen en om 19:00 is Iris aan het eten begonnen en ik heb een mini beetje geholpen, alleen toen we wilden koken kwamen we erachter dat het gas het niet deed, maarja dat gaat ook niet werken als we geen gasfles hadden staan, dus mies maar weer geapt of het goed was dat we daar kwamen koken, dit was goed dus hebben we al onze spullen verkast naar hun en hebben daar verder gekookt. Bart was ondertussen ook gearriveerd want die at ook mee. We hebben met z’n 5en gezellig gegeten en het plan was om nog een drankje te gaan doen bij mon ami, maar ik had er de puf niet meer voor dus ben niet gegaan. De andere meiden ook niet meer want de andere die bij mon ami hadden gegeten kwamen ook zo weer terug. Ik heb nog even op mijn laptop gezeten en ben toen gaan slapen, morgen weer vroeg dag.

28-06-2014:
Vandaag vroeg opgestaan omdat ik weer terug naar het ziekenhuis moest voor controle. Michelle is meegegaan, ik had gehoopt best snel aan de beurt te zijn maar niks was minder waar want we hebben mooi rond een uur moeten wachten tot ik naar binnen kon. Hier heeft hij nog een keer mijn bloeddruk opgemeten die nog iets aan de hoge kant was. Ik moet nu de tabletten blijven slikken tot ik terug kom naar Nederland en volgende week zaterdag weer terug komen.. Gelukkig waren we tegen half 11 weer terug op de compound en ben ik bij do en mies in het huisje gebleven tot we weggingen want lauri en iris kwamen hun brood daar ook roosteren omdat wij die niet hadden. Ik had me deze morgen al een beetje klaargemaakt want we zouden om 11 uur vertrekken naar een bruiloft, waar ik heel benieuwd naar was. We zijn weggegaan met de tuk tuk en iedereen keek ons eerst aan toen we aan kwamen lopen. Maar dit was al snel over. We zijn gaan zitten en hebben behoorlijk lang moeten wachten tot het bruidspaar eindelijk aan kwam rijden. Anouck en ik zijn nog even buiten de tent gaan zitten onder een boom omdat het best warm en benauwd was daar. Toen we de auto’s aan zagen komen gingen we weer terug zitten. We hebben denk ik 2 uur moeten wachten eer ze kwamen en dit op hun eigen bruiloft, tja toch een keniaans tintje dan. Ik had er een andere verwachting bij gehad maar het is een keer leuk om dit mee te maken. We hebben bij Java geluncht en zijn toen teruggegaan. Ik ben weer even gaan liggen en deze avond hebben we afgesproken om bij de laughing buddha te gaan eten. Ik had wraps genomen maar wist niet dat hier een pittig tintje op zat dus heel lekker was deze niet. Hierna zijn we doorgegaan naar de Rooftop waar ze versteld stonden dat ik een water wilde hebben in plaats van een Snapp of iets anders. Ze wilden het bijna niet meegeven maar toch heb ik het gekregen en heb de avond alcoholvrij doorgebracht. Tegen half 1 zijn we naar huis gegaan en gelijk het bed ingedoken. Morgen is het weekend bijna weer voorbij en gaan we weer terug naar Rangala.

29-06-2014:
Vanmorgen een beetje op tijd opgestaan om boodschappen te gaan doen, dit hebben we gedaan en om 12:00 hadden we een groepsmeeting, hier hebben we onze mindere punten en onze goede punten opgenoemd. Na de groepsmeeting heb ik mijn spullen verder ingepakt en hebben we ons klaargemaakt om weer terug te rijden naar Rangala. Michelle is meegegaan met ons naar de bus, wij zijn ingestapt en de 1.5 uur durende reis kon weer beginnen. Gelukkig nu niet achterin maar lekker voorin!! Aangekomen met onze boodschappen en spullen hebben we weer een piki gevraagd om onze spullen naar het babyhome te brengen, dit heeft hij netjes gedaan voor ons! Scheelde weer wat. Lauri en Anna gingen de sleutel halen van het huisje alleen was er iets gaande in het babyhome, het scheen dat er een groep kinderen van een schooltje langs waren gekomen om te komen kijken. Iris en ik zijn er ook even heengelopen en werden hartelijk weer terug ontvangen. Ik ben hierna even snel gaan kijken bij de lieve baby’s en daarna mijn spullen uitgepakt en vast mentaal voorbereid om te gaan wassen. Iris en ik hebben gezellig buiten gezeten en onze kleding gewassen en opgehangen. Lauri had ondertussen het eten klaargemaakt en konden na het wassen gelijk aanschuiven. Wat wel heel jammer is, is dat er een donkere lucht al onderweg was en het dus ging onweren en regenen, bijna voor niks onze kleding gewassen. Maar na een half uurtje ongeveer was het weer opgehouden. Ik had me omgekleed en zijn naar het babyhome gegaan om de voetbal te gaan kijken, dit keer hadden we beter beeld en konden we de bal wel zien, maar wat een wedstrijd was dit zeg! Zeer spannend maar toch gelukkig door! Na de wedstrijd zijn we gelijk naar bed gegaan, morgen weer vroeg dag want dan begint de stageweek weer opnieuw!

30-06-2014:
Vanmorgen toch maar geprobeerd om een ochtendje te helpen in het babyhome. Toen ik daar aankwam hadden de zusters schijnbaar een meeting ik ben toen maar met een andere collega meegelopen naar de babyroom en heb daar de kindjes de fles mogen geven en heb ze uitgekleed voor hun badje. Toen ze allemaal waren geweest heb ik de bedjes verschoond en heb met ze gespeeld in de kinderkamer. Rond half 11 ben ik om pauze gegaan voor een half uurtje en daarna weer teruggegaan. Waar ik nog even op de kindjes heb gelet en later nog een papje heb gegeven wat bestond uit: ugali met groenten en stinkvisjes, gelukkig doet de kok deze goed mixen of iets zodat ik die niet zag zitten. Hierna hebben we ze in bed gelegd en nog een keer de fles gegeven, ze zouden eigenlijk moeten gaan slapen maar dit deden ze niet echt. Hierna ben ik meegegaan om de spullen af te wassen en de kleertjes een beetje te wassen en toen was het weer tijd voor de lunch. Ik heb aangegeven dat ik deze middag niet terug kwam omdat het toch behoorlijk wat energie kost nog om een hele dag te komen. Terug in het huisje heb ik iets gegeten en ben gaan douchen. Toen Lauri terug was naar stage ben ik even een uurtje gaan liggen en daarna de was weer binnen gehaald want het heeft gelukkig goed gedroogd! Hierna kwamen Lauri en Iris al weer snel terug van stage en heeft Iris pilaf gemaakt, met mijn favoriete fruitstukjes perzik erbij! Na het eten hebben we nog een potje gekaart en zijn best vroeg gaan slapen het was nog maar half 9 maar Iris en ik waren allebei zo moe dat we gewoon naar bed gingen. Maar kon niet gelijk slapen, eer dat ik in slaap viel was het ook weer tegen half 11 denk ik! Kijken wat de volgende morgen zou brengen.

1-07-2014:
Het begin van de volgende en laatste maand Kenya alweer, ik wil er helemaal niet aan denken dat aan het einde van deze maand deze geweldige ervaring er al weer op zit! Maar goed vanmorgen vroeg weer opgestaan voor een volgende stagedag. Dit keer in het ziekenhuisje hier in Rangala. We begonnen op de afdeling met een ronde waar alle patiënten besproken werden, dit duurde best een tijdje en hebben echt alle afdelingen gehad, van de kinderkamers tot de mannen en vrouwen afdeling. Wel liggen er veel met dezelfde klachten/ziektes. Toen het rondje klaar was heb ik tegen een collega gezegd dat ik naar huis ging omdat het nog steeds niet lekker gaat, dit was geen probleem. Toen ik thuis kwam heb ik een stuk fruit op en Lauri kwam ook voor haar kleine pauze. Na dat half uur ben ik op de bank gaan liggen voor een uurtje en mijn ogen dicht gedaan. Toen Lauri weer terug kwam voor de lunch pauze heb ik ook een boterham gegeten en heb het rustig aan gedaan en op de bank gezeten. Verder is heb ik vrij weinig gedaan nog die middag. Het was zo 5 uur en toen kwamen de meiden weer terug, Lauri in ieder geval want Iris was iets later. We zijn daarna begonnen met het eten en vanavond werd het brood geroosterd met kruidenboter, soep en worstjes. Dit smaakte best goed. We hebben na het eten nog een film gekeken, genaamd alles is liefde. Daarna toch maar gaan slapen want het werd al weer laat. Al hoewel ik van plan was te gaan slapen lukte het niet. Na bijna 3 kwartier toch wel gaan slapen, morgen weer dagje in het babyhome.

02-07-2014:
Vandaag weer een dagje in het babyhome waar ik nu op de admission en isolation room sta, dit zijn kamers met de kleinste baby’s en baby’s tot een aantal maanden. Wat een schatjes zijn dat. Heb de kindjes gewassen, uitgekleed en aangekleed, dit vond ik leuk om te doen. Ondertussen kregen ze van een andere collega het flesje en tegen de tijd dat alle baby’s gewassen waren was het alweer tijd om eigenlijk aan de koffie te gaan maar heb mijn andere collega nog even met de was geholpen, waar ze blij mee was. Hierna moest ik wel om koffie, ook van haar. Ik heb samen gewerkt met Mildred, ze is een geweldige vrouw en super om mee samen te werken, ze vertelde mij ook dat we een goed team waren samen en ik vind het leuk om met haar samen te werken. Na de koffie ben ik weer terug gekomen en er was een kindje gekomen die malaria heeft maar dat infuus liep niet lekker, als er over de pols heen gewreven werd drupte die wel maar anders niet, dus met het kindje naar het ziekenhuis gelopen en ze hebben een nieuw infuusje geprikt in de enkel. In de hoop dat het snel beter gaat met haar. Toen was het alweer tijd voor de lunch en ben ik naar huis gegaan, deze dag ging het wel goed alleen de benauwdheid is nog steeds niet weg. Vanmiddag ben ik dan ook thuis gebleven en Do is gekomen. Heb een lekkere rustige middag gehad en heb Lauri geholpen met het eten, het leukste werkje wat er was hahah chapatti deeg en ballen maken, na het eten hebben we het ook rustig aan gedaan en op tijd weer gaan slapen. Het tandenpoetsfestijn was weer leuk vanavond, Iris en ik hebben in een deuk gelegen, Iris komt tot het einde van de week tandpasta lenen en poetst haar tanden dan bij mij. Gezelliig!

03-07-2014:
Vanmorgen weer vroeg uit bed en gaan werken in het ziekenhuisje. We zijn weer langs alle patiënten gelopen en hebben hierna alle bedden opgemaakt en verschoond en ook de kastjes gepoetst van de patiënten. Op de poli zouden vandaag zwangere vrouwen komen voor de controle dus ben ik na dit werkje naar de poli gelopen waar ik eerst een half uur heb gewacht tot er collega’s kwamen, daarna hebben we de aanstaande moeders geregistreerd in het boekje en heb ik de vrouwen gepalpeerd, dit vond ik wel leuk om te doen. We hebben maar 4 vrouwen gehad die voor een controle kwamen dus niet heel veel maar na die 4 vrouwen was het alweer tijd voor de lunch. In de tussentijd was Lauri ook nog gekomen met een kindje die injecties nodig had. Ben naar huis gegaan voor de lunch en toen ook thuis gebleven, heb even in bed gelegen en daarna een rustig middagje gehad. Vanavond eten we gebakken aardappeltjes met groente en vlees dus word weer lekker. Morgen vroeg uit bed voor een wat mindere bedoeling dan gaan we namelijk naar een crematie toe, ben benieuwd hoe dat hier in zijn werk gaat. Vanavond denk ik maar vroeg het bed in want morgen gaan wij waarschijnlijk al om 07:00 met de bus terug naar Kisumu. Hier verblijven we dan ook het komende weekend.

Dit was het verslag weer tot aan afgelopen donderdag! Nu een lekker rustig weekendje tegemoet om zondag weer fit door te gaan naar Rangala waar we dan de komende 2 weken zullen verblijven zonder een weekend terug te komen, we zien er naar uit!

Oriti!!

• 05 Juli 2014 - 17:20

Teun:

Tja jammer dat je je niet zo happy gevoeld heb de laatste tijd maar vanaf nu maar
    Hopen dat het weer wat beter gaat nog veel plezier and keep it cool groetjes Teun

• 05 Juli 2014 - 18:08

Camelia:

hallo Nicky beet je geschrokken dat je ziek was hoop dat het weer beter gaat en dat je weer wat aan komt . wat was het weer een indruk wekkend verhaal en jij weer veel meegemaakt . ik wens je nog veel plezier en tot het volgende verslag dikke kussssssssssss

• 05 Juli 2014 - 19:08

Mamski:

Je schrijft hele mooie verslagen meis, ik ben heel trots maar dat weet je wel ;-) Ik hoop van harte dat je heel snel op zal knappen en weer vol energie kan werken in het babyhome en het Rangala ziekenhuis.Beterschap mop en heel veel liefs Xxxx

• 05 Juli 2014 - 19:23

Tante Joke:

Het was weer een genot om je verslag te lezen...al is het minder om te lezen dat je je niet goed voeld. Maar blijf genieten

• 07 Juli 2014 - 17:00

Petra:

Hee dotje. Leuk om alles weer te lezen. Vind je een kanjer. maar dat wist je al wel. Blijf goed voor jezelf zorgen. En geniet!!! Heel veel liefs en knuffels xxxxxxxxxxxxxxxxx