Shaking cocktails - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nicky Zwart - WaarBenJij.nu Shaking cocktails - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nicky Zwart - WaarBenJij.nu

Shaking cocktails

Blijf op de hoogte en volg Nicky

11 Juni 2014 | Kenia, Kisumu

Vandaag eindelijk weer een nieuw verslag kunnen plaatsen! Veel meegemaakt afgelopen weken maar ook veel gelachen! Have fun:

30-05-2014:
Gisteren besloten dat we vandaag naar de Masai markt zouden gaan, dus ons wekkertje ging om 09:30. We zijn tegen half 11 naar de markt gegaan en hebben hier even wat leuke inkopen gedaan! We hebben bijna 3 uur rondgelopen daar hahah. Maar we hebben geen tijdsbesef. Het was wel leuk. Hierna zijn we naar huis gegaan en hebben even wat gegeten. Verder ons gemak gehouden. Rond half 5 zijn we om boodschappen gegaan! We hebben wat rond gelopen door het winkelcentrum en zijn toen boodschappen gaan doen. Tijdens het boodschappen doen kreeg ik een appje van Dominique dat er een pakketje voor mij was binnen gekomen. Terug thuis is ze het pakketje komen brengen en heb ik het uitgepakt alleen de helft moet er nog in blijven zitten omdat dit voor mijn verjaardag is.. Dus nog iets meer dan 2 weken in spanning blijven zitten. Ben zeer benieuwd! In het pakket zitten pastamixen voor spaghetti en macaroni, zakjes om kruidenboter te maken, mocht wel alvast de chocola eruit halen omdat het anders ging smelten, een leuk shirtje alvast voor het WK , cup a soup, engelse drop en lekkere dubbel dekkers van mijn schat. We zouden vanavond eerst uit eten gaan bij Tammies alleen was het best slecht weer dus hebben we besloten om naar de Laughing buddha te gaan en daar te eten. Ik had 5 spiezen met soort biefstuk iets op en dit was behoorlijk pittig maar wel lekker! Bart vertelde dat je boven het restaurant wat kan drinken en waterpijp kon gaan roken, dit hoef je mij niet 2x te vragen dus zijn we naar boven gegaan en hebben we waterpijp gerookt, dit keer met een appel smaakje wat ook wel lekker was, alleen blijf ik aardbei het lekkerste vinden. Na nog een drankje zijn ik en Iris nog doorgegaan tot 12 uur bij de rooftop, ook dit was weer gezellig. Het was een gezellig avondje en hebben het goed afgesloten!

31-05-2014:
Vanmorgen was ik al rond half 9 wakker en kon bijna niet meer slapen. Wel ben ik in bed blijven liggen. Vandaag zijn we tot de avond aan huis gekluisterd omdat we gehoord hebben dat er demonstraties waren in de stad vandaag dus buiten de poorten mogen we niet komen voor de veiligheid, dus maken we zelf iets van onze dag. Ik kwam er tegen 10 uur, half 11 uit en heb toen ontbeten, buiten was het nog een beetje bewolkt maar dat houd ons niet tegen, wij hebben onze bikini aangedaan en zijn naar het zwembad gegaan waar de zon even later door kwam. Na een paar uur gingen we met z’n allen lekker soep eten en heeft Iris haar waterballonnen tevoorschijn gehaald, even een waterballonnen gevecht gedaan en hierna op het idee gekomen om flessenvoetbal te gaan doen, maar ook dit liep uit op een watergevecht. Na het watergevecht zijn we maar weer het zwembad ingedoken en toen Bart en Michelle erbij kwamen hebben we nog even gekaart en zijn daarna terug het huisje ingegaan. We hadden eigenlijk moeten koken vanavond en hebben de spullen ook in huis maar wij hadden zin om uit eten te gaan en dit keer wel bij tamiez dus dat gaan we ook doen! Heb vanavond eindelijk weer eens kunnen skypen met het thuisfront, op het begin ging het een beetje moeilijk maar daarna ging het heel goed, alleen begaf Donny zijn laptop het! Batterij leeg. Maar ik ging toch douchen dus maakte het niet heel veel uit. We zijn om 19:45 opgehaald met de tuk tuk en zijn naar Tamiez gereden hier hebben we weer overheerlijk gegeten, een stukje kip met lekkere Chapatti. Vanavond moet Nederland ook spelen tegen Ghana, dus na het eten zijn we naar de Rooftop gegaan en hebben in een sportcafé de wedstrijd bekeken. Veel denderends was het ook niet, alleen op het begin, maaar ze hebben gewonnen! We hebben daarna nog een dansje en drankje gedaan en rond 12 uur naar een discotheek gegaan waar we met Max zijn verjaardag ook zijn geweest. Hier was het best druk maar wel gezellig. Om 1.00 zijn we weer naar huis gegaan en lekker gaan slapen! Was een rustige maar leuke dag!

01-06-2014:
Vandaag alweer 1 maand in Kenia, wat gaat het mega snel! Vandaag hadden we nog geen plannen gemaakt eigenlijk maar het is wel super lekker weer dus hebben we besloten lekker naar het Kisumu hotel te gaan en daar aan het zwembad te gaan liggen. Toen we daar aankwamen was het totaal niet druk en waren er 4 andere mensen aanwezig. Wel was het voordeel dat wij lekkere ligbedjes hadden! We hebben er lekker vertoefd en het is ook wat drukker geworden, ze hebben er ook goede muziek gedraaid en het was gezellig! Rond een uur of half 3/3 uur zijn we weggegaan en gaan lunchen bij Bootleggers, hier hebben we nog nooit gezeten of iets gegeten dus waren we daar wel benieuwd naar, we hadden alle 3 een pizza genomen en het was heerlijk eten daar. Hierna zijn we boodschappen gaan doen en terug naar huis gegaan. ’s Avonds had niemand honger, wij ook niet vanwege de pizza dus hebben we besloten apart te eten en als iemand honger had dan maar een boterham roosteren. Dus lekker een rustige zondag avond! Klaar voor een nieuwe week!

02-06-2014:
Vandaag weer terug op de kinderafdeling maar dan de komende 2 dagen op out-patiënt in plaats van ‘’in’’. Dit schijnt soms druk te zijn en vooral in de ochtend maar vandaag was het een vakantie dag dat wij gehoord hadden, lauri en ik kwamen daar aan en ben eerst met Lauri meegelopen de afdeling op waar ze de overdracht aan het doen waren. Maar ik vond het zo warm daar dat ik na 10 minuten zei dat ik naar mijn afdeling zou gaan. Hier aangekomen zaten er een paar moeders met kindjes die wij moesten helpen. De bedoeling van ‘’out-patiënt’’ is dat wij de kinderen moeten temperaturen, meten, wegen en de BMI berekenen of het gewicht en de lengte in evenwicht is. Het was vandaag helemaal geen drukke dag en dit kwam mede door de vakantiedag zei mijn collega. Als ik een kindje heb met een hogere temperatuur dan 38 graden dan geven wij ze 5 ml pcm. Hier is dit meestal vloeibaar en heeft de kleur roze, voor kinderen is dit heel makkelijk om in te nemen in plaats van zo’n tablet. Ik ben een paar keer naar Lauri toe gelopen en bij haar meegekeken maar op de IC was het ook niet echt druk, dus het was een beetje een saaie dag! Na de lunch nog wel terug gekomen maar ik had geen patiënten meer en bij Lauri ook niet meer, dus toen zijn we rond een uur of 15:15 naar Iris toegelopen die deze week op de Labour staat, dit was wel leuk om te zien, we hebben geen bevalling gezien maar volgende week sta ik daar ook met Lauri en dan vast wel! We zijn om 16:00 naar huis gegaan en hebben wij de uitgestelde macaroni voor 2 dagen toch echt vandaag gegeten. We hebben nog even gekletst met z’n allen en zijn best op tijd naar bed gegaan!

03-06-2014:
Vandaag weer een dagje op out-patiënt! Vandaag was het iets drukker dan gisteren maar ik stond nu ook met 4 andere studenten dus weer veel werk was er niet. Wel ben ik vandaag lekkerder bezig geweest, af en toe bij Lauri gaan kijken. Na de lunch kwam ik het gebouw binnen lopen en ging ik bij de balie staan, toen ik binnen kwam zag ik al dat er behoorlijk wat moeders met hun kinderen zaten. Ik pakte de thermometers en begon maar alleen te werken want mijn andere collega was er nog niet. Ik kreeg wel te horen van de moeders dat er eentje eerder was dan de ander, maar ik zei ja ik help jullie allemaal en toen was het goed. Na 2 minuten of iets kwam mijn andere collega al aanlopen en hebben we de rij samen met z’n 2en opgelost, we hebben goed samengewerkt en binnen de 10 minuten dat wij iedereen hadden geholpen ben ik lekker bezig geweest maar na de 10 minuten kwam er niemand meer dus heb ik maar gewacht omdat ik als enige student daar was. Ik ben wel nog een keer naar Lauri gelopen en rond een uur of half 4 zijn we weer naar Iris gelopen. Om 16:00 gingen we naar huis. We zouden vandaag eigenlijk bij de coaches gaan eten maar die moesten ergens naar toe wat belangrijk was, wij hadden geen zin om te koken dus hebben we besloten om maar uit eten te gaan vanavond en deze keer bij de green garden waar we overheerlijk hebben gegeten en een gezellig avondje hebben gehad!

04-06-2014:
Vandaag niet op out-patiënt maar ben de kinderafdeling opgegaan en ben samen met Lauri op de kinder IC gaan staan. Vandaag was het helemaal niet druk, de afdeling lag ook niet vol en er kwamen ook weinig kinderen langs voor een infuusje of opname. Wel had ik ’s ochtends een kindje die kwam die een nieuw infuusje nodig had die heb ik geprikt! En hij zat in een keer goed! . Dit was de eerste keer dat ik een infuus bij iemand prikte. Wel zie je bij deze kinderen dat je de aders heel moeilijk ziet lopen! Maar hij zat gelukkig. Alleen het volgende probleem was dat het infuus niet goed doorliep maar de naald zat wel gewoon goed. Na denk ik er bijna 1 uur mee bezig te zijn geweest was het infuus heel langzaam aan het druppen maar wel voldoende dus hebben er daarna niet meer aangezeten. Verder was er niet veel te doen op de afdeling. ’s Middags na de lunch was er ook niks meer te doen, we hebben gekeken wat we konden doen en geholpen waar het kon, rond half 4 zijn we weer naar Iris gelopen en meegekeken maar daar was het ook niet druk dus konden we iets eerder naar huis! Deze avond hebben we bij Michelle thuis gegeten, eigenlijk zou Dominique ook mee eten maarja die werd mee uit eten genomen door Max, dus wij mochten het doen met ons broodje hamburger, alhoewel deze best lekker was! We hebben daarna nog het kaartspel duizenden gedaan maarja dit was niet mijn sterkste avond want ik eindigden in de min! Dus had verloren, hahah. Ondertussen was het super hard gaan regenen maar was het wel tijd om naar huis te gaan. Iris was voorop gelopen met de sleutel die had de deur alvast open gedaan maar toen ik de deur bij mies uit liep wilden ik helemaal niet terug want het regenden echt super hard, maar moest toch gaan en was behoorlijk nat van dat kleine stukje lopen. Ben deze keer maar gewoon de deur binnen gestapt in plaats van gesprongen, dit ging toch wel beter! We hebben nog even gedoucht en zijn daarna lekker gaan slapen.

05-06-2014:
Vandaag weer een dagje meegelopen op de kinder IC, dit was drukker dan gisteren gelukkig en hadden meer te doen. ’s Ochtends kwamen er een aantal kinderen die een infuusje nodig hadden maar vandaag lukte het niet echt bij mij. Deze ochtend heb ik meegeholpen met de medicatie ronde en de artsenvisite was best druk maar daar heb ik niet bijgestaan. Deze morgen was het niet echt heel druk en hebben we weinig kunnen doen. Na de lunch toen we terugkwamen hoorde we dat er een jongentje opnieuw was binnengebracht die er slecht aan toe was en daar waren ze een infuus bij aan het prikken, dit lukte best vaak niet maar na een tijdje zat hij toch in de ader. Aan ons was de opdracht gegeven om het kindje met een ballon te beademen. Hij was alleen nog maar aan het gaspen leek het wel en hij kreeg amper lucht binnen, wel had hij al zuurstof die op 6 liter stond. Lauri heb het kindje een hele middag beademd. Achter dat kindje lag nog een kleinere baby, die vond ik zo schattig en ik had bij hem het zuurstof slangentje er opnieuw ingedaan in de neus. Ik ben er gelijk bij blijven zitten en heb een beetje met hem gespeeld. Dit vond hij super leuk maar zijn longentjes zaten ook vol en dat merkten ik heel goed toen hij lag op zijn rug, dus heb hem overeind gezet en ook dat vond hij leuk, mijn naamkaartje vond hij heel interessant dus heb ik die aan hem gegeven en was ook gelijk schoon want hij was hem aan het aflikken! Ik heb wel moeten lachen om hem. Even later heb ik hem toch maar teruggegeven aan zijn moeder want die wilden hem vast graag weer hebben en ging hem ook gelijk voeden. Toen ben ik bij dat andere kindje gebleven alleen het bloed wat hij bij zou moeten krijgen liep helemaal niet in, maar zijn HB was nog gewoon goed dus hoefden hij het helemaal niet te krijgen. Dus het infuus weer afgekoppeld. Wat ik wel wat moeilijker vond is dat het kindje de hele tijd om zijn moeder riep, en dan kwam de moeder bij hem zitten en begon in het keniaans allemaal tegen hem te praten, het leek erop dat ze tegen hem zei dat ze van hem hield en het niet mocht opgeven. Toen het bijna 4 uur was zijn Lauri en ik toch maar naar huis gegaan want we wisten niet wanneer het kind nu kwam te overlijden of dat wij nog iets konden doen voor hem. Wel ben ik er nog steeds benieuwd naar wanneer hij is overleden en hoe het met dat andere kindje is. Terug thuis heb ik me snel omgekleed en zijn we om boodschappen gegaan en naar de fruitmarkt geweest voor het eten vanavond. Op het menu van vanavond stond aardappelsalade met worstjes en een tomatensalade dit was weer lekker klaargemaakt. Na het eten hadden Iris en ik zin om een cocktail te gaan drinken, verbazingwekkend zijn we dat nog gaan doen ook, hadden we zelf niet verwacht (kuch). We hadden cocktails genomen die onbekend waren maar wel lekker beschreven stonden met wat er in zat. Ik had de Long Iceland Iced Tea, hier zat ook tequila in en die smaak was een beetje dominant maar was wel een goede cocktail en een gezellige avond, veel gelachen ook! Terug thuis zijn we gaan slapen en opgemaakt voor de volgende dag want morgen gaan we met z’n 3en een dagje op de spoed kijken! .

06-06-2014:
Vandaag was het zover eindelijk hier in Kenya een dag meelopen op de spoed, eens kijken hoe het er hier aan toe gaat. We kwamen er om 08:00 aan en kregen toen een rondleiding en wat het meest ons aansprak was de theater, hier komen mensen heen voor kleine ingrepen, bijvoorbeeld hechten. Deze morgen was het niet super druk. Er kwam een man binnen die was best uitgedroogd en had pijn dat hij aangaf in zijn buik en been. Ik heb die man uit de tuk tuk getild en op de brandcard gelegd met collega’s. Die man hebben we doorgereden naar een kamertje naast de artsenkamer waar patiënten onderzocht worden, hier kreeg hij een infuus geprikt en lieten ze deze snel inlopen. Na dat deze man was binnengebracht was het werk weer gedaan en waren er bijna geen patiënten meer. We hadden rond 09:00 te horen gekregen dat er een ambulance onderweg was met een kind die een gescheurde milt zou hebben. Dat was het enige dat we wisten. Wij hebben heel lang gewacht hierop want het scheen dat die ambulance dus 4 uur in totaal moest rijden voor de plek van bestemming en de rit terug naar het ziekenhuis. Dus eindelijk rond een uur of half 12 denk ik kwam de ambulance aan met het jongentje, ik heb dat jongentje samen met een collega van de spoed uit de ambulance getild en op de brandcard gelegd. Hij had super veel pijn want bij de geringste beweging ging hij al huilen van de pijn, wat ook logisch was want toen hij ook in het kamertje apart werd gelegd en de lakens een beetje van hem af deden zagen we dat ook heel zijn rug en schouders open lagen dus hij was er niet best aan toe, ook bij hem werd het infuus aangehangen en was het wachten tot hij naar de OK mocht, ondertussen werd er ook nog bloed vanuit de lies ader genomen wat ook niet prettig voor hem was. De man die ook in het kamertje lag werd naar buiten gereden en op de gang tegen een muur gezet met bed en daar moest hij wachten tot het kindje weg was. Het bleek dat het kind aangereden was door een auto dat werd door de familie aan ons verteld.
Na de lunch was het een leuke middag, we zijn gelijk meegenomen naar de gipskamer waar we hebben gezien hoe ze een gipsspalk aanlegden bij een vrouw. Dit was best apart om te zien want het leek totaal niet op gips en het werd een beetje raar verpakt. Maar er zat ‘’gips’’ omheen, ook moesten ze maar improviseren met een sling want die hebben ze niet daar, dus doen ze van een soort stof iets even uit elkaar vouwen 2 stukjes aan elkaar knopen en in de nek vastknopen, dit was wel raar om te zien maar toch ook een goede oplossing, je moet wat als je geen sling of mitella heb. Hierna zijn we doorgegaan naar de theater want er zat een jongentje met een ziekte waardoor de benen heel erg opzwellen, hier gingen ze in snijden zodat als er eventueel pus in zat dit er uit kon komen. Maar het meeste wat er uit kwam was bloed, dus veel heeft het ook niet geholpen. Na deze ingreep kwam er weer een ambulance binnen en ook deze keer heb ik geholpen de vrouw uit de ambulance te halen wat lastig ging want ze had zelf bijna geen kracht en ze had in de ambulance overgegeven dus je kon haar ook niet goed vastpakken, uit eindelijk toch op de brandcard gelegd en naar het kamertje apart gereden, de reden waarvoor ze eigenlijk kwam was omdat ze een wond op haar borst had zitten die al aan het infecteren was, maar het leek me sterk dat alles daarmee in verbinding stond. Meer zijn we ook niet te weten gekomen over die vrouw. Naast haar lag een man ook met een huidziekte en zijn benen waren ook ingepakt, dus het rook ook echt overheerlijk op die kamer! Hierna zijn we terug naar de theater gegaan en hebben gezien hoe ze hier hechten, dit gaat ook niet echt makkelijk maar heb wel gelachen, er was een man binnen gekomen met een hoofdwond omdat hij geslagen was met iets, ze wilden hem gaan verdoven alleen was het voor hun de 1e keer en op het hoofd een naald voor verdoving inbrengen ging al totaal niet makkelijk, toen iemand anders het overnam ging het nog een keer doen maar toen ze de naald erin stak en wilde opvoeren kwam het er aan de andere kant weer uit dus kon toen even mijn lach niet inhouden. Maar toen ze vroegen waarom we zo moesten lachen zei ik maar dat we het zelf ook niet wisten. Ze hechten met een super dikke haak die er best stroef inging, gelukkig was die man wel goed verdoofd maar af en toe was het toch nog wat gevoelig. Een vrouw ging hem hechten en dat was haar eerste keer, mijn inziens deed ze het best wel goed! En heeft ze hem netjes gehecht. Ook was er een man binnen gekomen die een operatie aan zijn buik had gehad maar hij had nog een open wond zitten met een hechting erin, die wilde hij eruit laten halen maar deze zat inwendig dus kon dit niet hier gebeuren. Dus in de middag was het leuk werken en een keer leuk om gezien te hebben. Om 16:00 zijn we naar huis gegaan, de meiden en Mark van Rangala waren in de middag ook al teruggekomen en wij met z’n 3en en Priscilla en Anouck zijn naar de Masai markt geweest! Weer lekker veel inkopen gedaan ook voor de souvenirs! We hebben hier weer 2 uur rondgelopen maar was weer leuk! ’s Avonds zijn we uit eten gegaan bij een tentje wat Bart zei dat je daar best lekker kon gaan eten, ik had een cheeseburger genomen deze was best lekker maar vegetarisch en de rest had iets genomen wat mega pittig was dus die vonden er niks aan! Dit was dan ook de laatste keer dat we daar gaan eten, haha. Michelle en Bart zelf kwamen ook nog langs en Bart heeft met ons meegegeten, hierna zijn we naar de overkant gegaan naar de Laughing buddha en heb ik lekker een Kit Kat milkshake op! Na dat mies en bart ook hadden gegeten zijn hun naar huis gegaan en zijn wij met z’n allen boven waterpijp gaan roken, deze was niet zo lekker als de vorige keer! Rond 12 uur zijn we naar huis gegaan en de wekker gezet voor de volgende ochtend want dan moesten we vroeg op om naar het regenwoud te gaan!



07-06-2014 + 08-06-2014:
Vanmorgen hebben we om 08:15 de wekker gezet en hebben we ons klaar gemaakt om naar het regenwoud te gaan. Bart was hier blijven slapen en is met zijn busje meegegaan! Toen we daar aankwamen was het nog super lekker weer en het zonnetje scheen. We zijn begonnen met lopen en het zag er best mooi uit! Ook zijn er een paar meiden in de lianen geklommen! Wel lagen er wel een paar bomenstammen op de grond waar we iedere keer overheen moesten stappen, samen met de gekheid van Bart en Mark was de tocht leuk om te lopen! We kwamen op het midden van de wandeling en gingen naar een uitkijktorentje, dit was behoorlijk klimmen en vermoeiend voor iedereen! Eenmaal boven was het een prachtig uitzicht alleen jammer dat het al bewolkt was geworden en het dus begon te regenen. Na wat eten en drinken en foto’s maken wij als een speer naar beneden en zo snel mogelijk terug naar het begin! Maarja het was super hard aan het regenen al en aan het onweren. Dus kwamen we echt zeiknat aan terug bij het begin van het regenwoud. Maar ook met de regen hebben we ons prima vermaakt, Mark, Lauri en ik liepen bij elkaar en we begonnen maar gewoon te zingen, lopend met de stok! Hebben gelachen met z’n 3en en vonden de regen totaal niet erg. We zijn zeiknat het busje van Bart weer terug ingegaan en gaan rijden naar zijn guesthouse, hier aangekomen hebben we gelijk de spullen gepakt en lekker onder een warme douche gaan staan. Alleen jammer dat ik dus geen schone kleding of iets bij had behalve mijn pyjama dus dat heb ik maar aangedaan dan! Dit was wel gewoon een lange joggingbroek en een hemdje, ook had ik nog een vestje bij dus die heb ik maar aangedaan, alhoewel deze gewoon in mijn tas zaten die ook doorweekt was maar heel nat was het allemaal gelukkig niet! We hebben hierna even buiten gezeten en zijn rond 19:00 gaan eten! Ik heb heerlijk gegeten! Het was zelfs een 4 gangenmenu. We zijn hierna gezellig naar buiten gegaan en er was een kampvuur gemaakt. Hier hebben we met zijn allen gezellig rond gezeten en hebben marshmallows boven het vuur gehouden. Ook hebben we een spel gedaan genaamd: ‘’Weerwolven’’, dit vond ik wel een leuk spel. We hebben een drankje gedaan en nog gekletst met zijn allen en zijn daarna rond een uur of half 12 naar bed gegaan. Kim en ik sliepen op 1 kamer en hebben nog een tijdje zitten kletsen. Ik wilde mijn klamboe naar beneden halen voor te gaan slapen, alleen kwam de klamboe helemaal naar beneden wat niet echt de bedoeling was hahah, dus Kim en ik hebben even in een deuk gelegen. Ik dacht ik kan wel zonder klamboe slapen, maar dat was dus blijkbaar helemaal niet zo, want ben ik weet niet hoe vaak gestoken door die stomme muggen. Dus om 03:00 zat ik klaar wakker in mijn bed en het jeukte verschrikkelijk! Ik denk dat ik deze nacht maar 3 uur geslapen heb dus kwam de volgende morgen ook niet zo fit uit mijn bed!
We hebben wel lekker ontbeten en hebben daarna onze spullen gepakt, nog even buiten gezeten en zijn rond 10:30 naar Kisumu terug gereden. Weer in het huisje aangekomen hebben we geluncht met zijn allen en hebben de meiden en Mark al de spullen gepakt om naar Rangala te gaan. Toen hun waren vertrokken met de tuk tuk inclusief Dominique zijn wij om 14:45 naar Dunga gereden en hebben daar lekker gevoetbald, eerst met kleinere kinderen (waar ik voor de 2e keer van Bart heb gewonnen) en daarna een potje met wat grotere mannen wat ook heel leuk was om te doen, verrassend genoeg zaten Bart en ik nu in een team en hebben hiermee ook gewonnen! We hebben daarna nog gezellig een drankje gedaan met het hele team en tegen 19:00 zijn we gaan rijden naar Tamiez om daar lekker te gaan eten. Terug thuis ben ik gelijk gaan douchen en lekker in mijn bed gegaan om wat slaap in te halen! Morgen weer een drukke dag voor de boeg, deze week op Labour en zeer spijtig de laatste stage week in Kisumu!

Dit was mijn reisverslag alweer! Hoop snel weer een nieuwe erop te kunnen zetten met de verhalen over de Labour afdeling!
See youu! Kwaherrie

  • 11 Juni 2014 - 16:41

    Saskia:

    Altijd leuk om ook jullie verslagen te lezen!

  • 12 Juni 2014 - 13:04

    Petra:

    He Nicky, wat leuk om te lezen. Vorig jaar vertelde je over je plannen (op de verjaardag van Wouter en Mathijs) en nu zit je er al. Geniet ervan.
    Petra Bal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicky

Hallo, Ik ben Nicky, ik ben 19 jaar oud en volg de opleiding verpleegkunde in Roosendaal op het Kellebeek College. Toen ik hoorde van de kans over dat je kan kiezen om naar het buitenland te gaan voor stage vond ik het gelijk een super idee! Vanaf het 1e leerjaar wilde ik al naar Kenia toe om stage lopen. Nu ga ik 1 mei naar Kenia toe voor 3 maanden om daar stage te gaan lopen in een ziekenhuis in Kisumu en in een weeshuis in Rangala. Hier kunnen jullie mijn avonturen bijhouden.

Actief sinds 08 April 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 23330

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 30 Juli 2014

Kenia

Landen bezocht: