I love and will always love Kenya - Reisverslag uit Steenbergen, Nederland van Nicky Zwart - WaarBenJij.nu I love and will always love Kenya - Reisverslag uit Steenbergen, Nederland van Nicky Zwart - WaarBenJij.nu

I love and will always love Kenya

Blijf op de hoogte en volg Nicky

05 Augustus 2014 | Nederland, Steenbergen

Hooooi,
Hierbij een beetje een laat verslag nog van de laatste week van mijn stage in het mooiste Kenya! Heb het een paar keer geprobeerd maar iedere keer weigerde mijn computer om mijn verslag erop te zetten. Dus hierbij alsnog mijn verslag, de laatste voorlopig, maar jullie zullen zeker, ik hoop zo snel mogelijk, een verslag hierop zien verschijnen

Laatste week stage:
Ook deze laatste week is super snel voorbij gegaan, heb nog 1 dag in het ziekenhuisje gestaan en de andere dagen van de week in het babyhome, ik heb het hier super naar mijn zin gehad en zal het babyhome en Rangala zeker niet snel vergeten. De laatste dag van het babyhome was nog even best druk en kon ik pas laat lunchen. Ik wilde een kindje de fles gaan geven maar ze voelde een hele dag al super warm aan, ik heb een thermometer gepakt en die stopte pas bij 39.3, ik heb dit gemeld bij een collega en die zei ook dat ik naar het ziekenhuisje met haar moest gaan om malaria te laten testen. Dit heb ik gedaan en ze had inderdaad malaria, ik heb het nog onder de microscoop gezien en het waren behoorlijk veel parasieten. Dus ik met haar naar de afdeling gelopen maar die stuurde me door naar de poli waar niemand was, ik heb daar even gewacht en ben toen terug gelopen naar de afdeling, hier heeft een andere collega eerst 4 keer geprobeerd te prikken maar die kwam er niet in, hij zou Tobias van het lab gaan halen dat hij het kon proberen maar het leek wel 15 minuten te duren eer hij eraan kwam. Gelukkig kon hij wel in een keer goed prikken en kon ik eindelijk om 3 uur terug naar het babyhome. Ik heb in het ziekenhuisje van half 1 tot 3 gezeten dus ik was blij eindelijk te kunnen gaan eten. We hebben deze middag ook de spullen aan het babyhome gegeven, dit was echt heel leuk, ze waren er echt heel erg blij mee en hadden niet zo veel spullen verwacht. Ze hebben voor ons gezongen en na dat er een foto was gemaakt zijn we terug gegaan.
Vrijdag was ons laatste dagje in Rangala aangebroken, we hebben op de andere groep gewacht en hebben daarna lekker geluncht met z’n allen in het babyhome, ook met alle collega’s en de sister! Dit was erg gezellig en een super mooi afscheid, ook vandaag hebben ze weer gezongen en ook wij hebben onze zangkunsten laten horen wat ze leuk vonden om te horen. Bijna elke collega heeft iets gezegd over onze groep en ze waren erg over ons te spreken. We hebben hele leuke cadeautjes gehad en ze hadden het leuk in elkaar gezet. Op het einde hebben ze nog voor ons gebeden, waarbij ik het nog net kon droog houden. Hierna zijn we naar buiten gelopen en hebben we afscheid genomen van alle kindjes en collega’s, na dat er een groepsfoto was gemaakt hebben we de koffers in het busje geladen en zijn we terug gaan rijden naar Kisumu, Rangala was awesome!
Dit laatste weekend in Kenya moeten we uit onze koffers gaan leven, we verblijven nog 2 nachten in Kisumu waar we gaan genieten van de laatste momenten en afscheid gaan nemen van alle lieve mensen die we hebben ontmoet, ook onze keniaanse moeders! Dan door naar Hells Gate waar we gaan fietsen en de omgeving gaan bewonderen. Daarna gaan we door naar Nairobi waar we dan nog die avond en de volgende dag verblijven waarna we dinsdag avond al jammer genoeg naar het vliegveld gaan waar we rond half 11 de lucht in gaan en woensdagochtend vroeg weer aankomen in Nederland! De tijd is echt omgevlogen en heb het te goed naar mijn zin gehad, vanaf de 2e week weet ik al dat ik een keer terug wil, misschien wel als coach en wie weet als een vakantie! Het zou helemaal niet erg zijn als er voor mij nog 2 weken aan vast geplakt konden worden maar zie er ook weer naar uit mijn familie en vrienden weer te zien!
I love and will always love Kenya!

De reis terug naar huis was begonnen, we zijn zondag vertrokken naar Naivasha hier zijn we gestopt bij een plek waar we zouden overnachten, we hebben onze koffers weer meegenomen naar de huisjes waar we in sliepen, ik sliep in een 3 persoonskamer samen met Iris en Kim! We hebben die avond lekker gegeten met de leukste gasten die je maar kan wensen op een verblijf! We zijn allemaal vroeg naar bed gegaan, morgenochtend gaan we verder en gaan we mountainbike! Het mountainbike in Hells Gate was super leuk en heel mooi, we hebben gewoon tussen de zebra’s en buffels gefietst. Ik heb de hele rit volgehouden maar was er wel beetje klaar mee toen we er eindelijk weer terug waren bij de bus! Na de fietsrit zijn we doorgereden met de bus naar Nairobi. We kwamen daar aan en weer onze zware koffers mee naar boven genomen, we hebben die avond lekker gegeten en verder weinig gedaan. De volgende dag hebben we Nairobi rondgereden en de ins en outs gezien. Het was leuk om de hoofdstad gezien te hebben en het overheerlijkste maar wel een prijzig ijsje op. Hier hebben we ook de masai markt gezien en die was super groot vergeleken met die in Kisumu en heeeeel veel leuke spullen, ik kon het niet laten dus heb weer wat gekocht, een masai doek, lekker warm! Na de rondrit hebben we op het gras gelegen voor ons shalom house en was het wachten begonnen totdat we naar het vliegveld konden gaan. Jammer genoeg kwam de coach ’s avonds met het eten met geen leuk nieuws, onze vlucht was verzet naar 01:45 ’s nachts, we hadden al doorgekregen dat we 196 minuten vertraging hadden maar dit viel nog zwaarder, nog langer wachten! Anouck en ik hebben samen tot half 10 gewacht in het restaurant waar we gegeten hadden en daarna konden we eindelijk naar het vliegveld, ook al wil ik nog echt niet naar huis het zal toch moeten. Aangekomen bij het vliegveld hebben we jammer genoeg van de leukste coaches al afscheid moeten nemen, er zijn wat traantjes gevloeid. Het was echt niet leuk ze daar achter te moeten laten terwijl wij terug naar Nederland gaan. We waren ingecheckt en toen konden we nog langer wachten we hebben wat bij Java gedronken en gegeten en zijn langs de winkeltjes gegaan, we zagen dat het nog later werd, namelijk 02:10.. om kwart voor 2 ongeveer was het eindelijk zo ver en konden we het vliegtuig in en terugvliegen naar Nederland. De terugreis is erg meegevallen en we zijn om 09:15 veilig geland op Schiphol! Na ik weet niet hoe ver lopen om onze koffers te halen konden we eindelijk door de deuren heen om onze families weer te zien! Dit was suuper leuk en ook hier zijn vele tranen gevallen. Het is super om weer herenigd te zijn met de familie en iedereen weer te zien! We hebben nog van de groep afscheid genomen en daarna naar huis gegaan! Ook was het fijn om mijn eigen tuk tuk te hebben thuis, mijn leukste kanarie gele autootje. De honden waren ook blij om mij te zien en zeker andersom ook! Deze dag word druk maar erg leuk, iedereen komt langs om wat te drinken en te vieren dat ik weer terug ben in Nederland, een erg geslaagde dag maar wel kapot in mijn heerlijk, eigen bedje samen met vriendlief!
Kenya was een ervaring om nooit te vergeten en had het met niemand anders willen delen dan met de meiden, coaches en de jongen in ons midden. Het was erg gezellig en weet zeker dat ik nog een paar keer terug ga naar Kenya, zowel als coach als een vakantie!
Maar thuis zijn is ook erg fijn, lekker samen zijn met de familie!

Oritii!

• 05 Augustus 2014 - 20:43

Camelia:

nou heb net je laatste verslag gelezen mooi hoor ik kon woensdag niet komen ik kom in deze dagen maar bel jullie ma wel . je mag alvast wel een stuk of 10 fotos verzamelen kan ik iets maken copie is ook goed dikke kussss tot horens

• 05 Augustus 2014 - 23:11

Tante Joke:

Hoi Nicky. Het was heel o. Op de hoogte gehouden te worden tijdens je onvergetelijke reis naar Kenia. Ik wens je heel veel geluk voor de toekomst. Ga weer lekker genieten van het n
    Thuis zijn en van het nieuwe schooljaar. Heel veel succes. Liefs en tot ziens tante Joke

• 06 Augustus 2014 - 09:29

Petra:

Hee lief dotje!!
    Wat was het leuk om iedere keer je verslagen te lezen. Op die manier was je er toch nog een beetje voor ons. Maar om je weer in het echt te zien vond ik nog veeeeeel leuker

• 06 Augustus 2014 - 14:26

Rita:

Hoi Nicky, leuk om je laatste verslag te lezen. Dat je zo moeite had met afscheid nemen kan ik me heel goed indenken je hebt heel wat meegemaakt in dat mooie Kenia. Ziekenhuizen, babyhome en al die leuke "vriendjes" en "vriendinnetjes" die daar achter laat valt natuurlijk niet mee. Maar zoals je ook schrijft thuis is ook weer heel leuk met familie, vriendjelief en vrienden. Ik vond het heel leuk je weer terug te zien en je welkom thuis te heten. En nog heel erg bedankt voor de leuke cadeautjes. Veel succes in dat andere ziekenhuis maar naar wat ik altijd begreep heb je het daar ook altijd erg naar je zin (en de hygiëne zal daar een "klein" beter anders zijn). Liefs en groetjes Tante Rita